Badanie zjawisk w procesie zgrzewania elementów staliwa wysokomanganowego ze stalą węglową poprzez samoutwardzalne przekładki ze stali austenitycznych i półaustenitycznych stosowanych w rozjazdach i krzyżownicach kolejowych.

PBS I - Badanie zjawisk w procesie zgrzewania elementów staliwa wysokomanganowego ze stalą węglową poprzez samoutwardzalne przekładki ze stali austenitycznych i półaustenitycznych stosowanych w rozjazdach i krzyżownicach kolejowych.

Projekt realizowany jest przez Akademię Górniczo - Hutniczą w Krakowie.

Celem projektu jest zbadanie własności połączeń zgrzewanych staliwa manganowego ze stalą węglową poprzez przekładkę z opatentowanej stali austenitycznej samoutwardzalnej. Istotą tej przekładki jest tworzenie drobnego złącza zarówno ze stlą węglową (szyną) jak i staliwem austenitycznym (rozjazdem kolejowym). Przekładki te mają możliwość umacniania się w procesie eksploatacji w rozjazdach kolejowych. Zapobiegnie to tworzeniu się odkształceń w miejscu połączenia.

Program Badań Stosowanych finansowany jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Powrót